Karjalan Nuoret ry

Karjalan Nuoret on Viipurissa 1919 perustettu nuorisoseura, joka on toiminut Helsingissä 1940-luvulta saakka. Seura on toiminut pitkäjänteisesti kansantanssin, teatterin ja kansanmusiikin puolesta kaikki nämä vuodet. Yhdistys on yleishyödyllinen, voittoa tavoittelematon, sekä poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton.

Viimeisin toimintakertomus ja toimintasuunnitelma (vuosikokousten hyväksymät)

Y 1701784-5

Rek. nro 4.107
Yhdistys rekisteröity pvm 21.02.1921

Pankkiyhteys FI8455422320214000

Karjalan Nuoret käyttää kattojärjestömme tarjoamaa Nuorisoseurarekisteriä: Rekisteriseloste.

KARJALAN NUORTEN SAAMAT PALKINNOT

Vuosien varrella Karjalan Nuoret ry on saanut monenlaisia tunnustuksia, jossa alla on lueteltu viimeisimmät koko seuran palkinnot. Näiden lisäksi seuran ohjaajat ovat saaneet alueellisia Vuoden Ohjaaja -tunnustuksia ja yksittäiset ryhmät menestystä esimerkiksi taidekatselmuksissa.

Vuoden Nuorisoseura 2020

Vuoden Nuorisoseura on korkein mahdollinen tunnustus, jonka yksittäinen seura voi saada. Suomen Nuorisoseurat valitsi vuoden 2020 nuorisoseuraksi Karjalan Nuoret. Valinnassa nousi kirkkaana esille vastikään 101 vuotta täyttäneen seuran monipuolinen toiminta. Juhlan kunniaksi tehty ”Poies itsekäs ite” -teos kokosi yhteen kaikki seuran toimijat ja siinä näkyi yhdessä tekemisen riemu. Seuran vahvuus on aikaan ja ympäristöön sopeutuminen. Karjalan Nuorissa ei ole keskitytty vain yhteen juttuun vaan toiminta on monipuolista ja koko ajan keksitään uusia toiminnan muotoja, joilla on voitu vastata jäsenistön toiveisiin. Katso seuran johtokunnan tervehdys.

Vuoden Tanssiteko 2019

Karjalan Nuorten 100v juhlateos "Poies itsekäs ite" palkittiin Vuoden Tanssitekona. Erityisinä ansioina mainittiin ison nuorisoseuran yhteinen ponnistus, sekä kansantanssin- ja musiikin ammattilaisten ja harrastajien onnistunut yhteistyö.

Vuoden Uusmaalainen Nuorisoseura 2018

Vuonna 2018 Karjalan Nuorille myönnettiin alueellinen nuorisoseuratyön palkinto. Karjalan Nuoret ry on viime vuosina lisännnyt valtavasti lasten ja nuorten toimintaa tarjoten samalla yhä useammalle harrastajalle mahdollisuuden harrastukseen ja hienoihin esiintymiskokemuksiin. Seuran toiminnassa näkyvät järjestön arvot: osallisuus, yhteisöllisyys ja yhdenvertaisuus. Lasten ryhmien esityksissä näkyvät esiintyjien omat ideat. Lasten ryhmien lisäksi Karjalan Nuorissa tarjotaan mahdollisuus harrastukseen kaikille ja se muodostaa kaikkien harrastajien kanssa yhteisön, johon kaikki ovat tervetulleita.